Hej.

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Ida - 11 januari 2012 19:28

Tomat som smaka weird xD Bläääää! Nu har ja en svidande känsla i magen, mitt ibland alla fjäriliar, Tror att du vet va ja menar (Om du har läsa min blogg bör du fatta)  

När ja chatta me Bad_boy_ ida, gick de bra i början, vi chattade på och de kom en hel del smileysar och mååånga ord ♥

Sen blev de värsta konstiga stämmningen och helt plöstligt skrev han i sin Vad Gör Du - Ruta: "Offline" och loggade ut!  

Men hoppas att nästa gång vi chattar att de blir bättre! (PP Joe♥)


I alla fall, jag är nu officiellt en Buddihst :O

Fleer frågor? Ja vill gärna ha fler, går bra att fråga om min religion    

Av Ida - 11 januari 2012 17:57

blev de svårt att andas... De är tungt att göra de nu.. Känns nt som de vore en självklarhet längre....

Vet faktiskt inte varför, men det är tungt att andas, att tänka eller lyssna just nu!  

Känns skit läskigt! 

Av Ida - 11 januari 2012 16:04

Orkade faktiskt inte blogga imorse!

Ja var väldigt trött och kollade mest på film och slappade :3

Idah är ja sjuk å snuvig, fast ja har ju nt feber eller såå :)


Ja lyssnar på en väldigt vacker låt som heter A Tousand Years med Cristina Perri och studerar till.... Att bli en.... Budist! :O Jag har bestämmt mej för att det är det ja ska bli, jag vill ha något att tro på, här är en text som ja hittade om nån är nyfiken!

VAD BUDDHISM  ÄR -  VAD BUDDHISM INTE ÄR:

Buddhism är inte en
naturvetenskaplig förklaring på jordens tillkomst, på hur människan skapades, på
om universum är oändligt eller ändligt, evigt eller icke evigt.

Buddhism är förklaring
av hur våra sinnen fungerar - hur vi på grund av våra sinnen är fast i begär,
hat och villfarelser vilket hindrar oss att "se verkligheten som den
är".

Buddhism är inte tro på
en allsmäktig gud som styr människans liv.

Buddhism är en väg som
du går av egen kraft, vägledd av Dhamma. Det är dina egna val av handlingar som
bestämmer ditt liv här och nu och i framtiden.


ORDFÖRKLARINGAR:


Buddha - en som vaknat upp, en
upplyst


Dhamma - Buddhas lära


Dukkha - lidande,
otillfredsställelse


Kamma/karma - resultatet av ord, tankar
och gärningar


Nibbana/nirvana - befrielse


Pali - det buddhistiska
språket


Samsara - det eviga
kretsloppet


Sangha - församlingen/av
munkar


Sila - etik


Sutta - en buddhistisk text i
Tipitaka


Tipitaka - de buddhistiska
texterna/kanon


Snälla, respektera mitt val.   


Presentation


Jag heter Ida och jag är 13 vårar gammal :)
Jag är väl
internet och följ mig gärna på dessa ställen:
Twitter: Belieberswe99
Tumblr:Likemydiary.tumblr.com

Min Önskelista!

1. Bertie Botts Every Flavour Beans (Från Harry Potter!)

2. Pengar

3. En Samsung Galaxy S3 (Men det är det enda jag önskar mig av pappa)

4. Justin Biebers nya bok Just Gettin' Started.

 

Kladdplack! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften? (Skriv dem gärna i gästboken)
 Ja, ett.
 Nej, och det har jag aldrig.
 Ja, och jag har flera stycken!
 Nej, men det brukar jag.

 

:)

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Are you from another country?

Tyck till!!

Tyck till om min blogg och dess utseende! Ge mig gärna tips om vad jag kan förbättra!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards