Hej.

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida - 31 augusti 2012 20:04

Det gör ju bara folk trötta, irriterade och i mitt fall, ARG!!

Just nu har jag en del läxor: Svenska; Läsa igenom en LPP och förstå vad vi ska lära oss. Engelska: Läsa och översätta en text + 30 glosor, Biologi läsa 4 sidor om Livets utveckling, tror jag och sen har jag en till.... NEJ! Jag har glömt vilken..

Detta var inte bra, alltså..


Men annars då? Idag i skolan hade vi den roligast tysklektionen på länge! Vi såg på ett gammalt barn program på tyska :)

Det var bäst! Och sen var det typ nån låt också.. "Wie heisst du? Ich heiss Rita!"

Jag vet att man inte skriver två S så som jag har gjort det, utan som ett stort, slarvigt B, men jag vet faktiskt inte hur man gör det på datorn :-/

Anyways, idag har varit en rätt bra dag, den avslutades med en bussfärd med mig, Johanna, Simon, Jesper, Elias och Lukas hem till mamma :)


Hörs snart :)

Av Ida - 26 augusti 2012 09:44

Vet att jag har inte uppdaterat på en vecka nu men jag har ju börjat skolan nu och har inte riktigt tid :)

Men det är riktigt bra i min skola och klass, vi är ganska tysta av oss :)

Hur har ni haft det? I skolstartens tysta ljus? (Fråga inte..)

I högstadiet får man ju välja ett till språk, då har jag valt tyska :) Det är superkul!


Detta blev inte något långt inlägg, men jag måste sluta nu :)

Av Ida - 20 augusti 2012 21:07

Idag började jag skolan. Högstadiet. Fan, vad läskigt, alltså!   

Jag går i en engelska-klass, och det ska verkligen bli superkul! Men det är lite rörigt, då det är en helt ny skola och jag börjar ju i högstadiet.

Dagen började klockan halv nio med en samling i vårat "hemklassrum" och fick en genomgång om regler och sånt.

Sedan gick vi på en rundtur på skolan och fick se på skolan och sånt :) Skolan är väldigt fin, men lite rörig kanske, men det är väl för att jag är ny?

I morgon börjar vi på allvar. Det är så läskigt! Men ändå kul...

Alltså, jag kommer ju ingen vart! Haha :)


Nej, men efter skolan åkte jag med Lisa och Ellen hem till deras gata och vi ringde till Lina som precis hade blivit färdig på sin skola, så hon joinade :) (HJÄÄLP! Jag druknar i p12 havet..!)

Jag ska egentligen snart gå och sova. Får hoppas att det går bättre än vad det gjorde igår..


Ska bara tillägga att jag kommer dra ner på bloggandet, för det känns lite som ett krav att uppdatera. Men ett inlägg i veckan ska jag nog hinna med :)

Av Ida - 15 augusti 2012 15:10

Hej, jag vet att det är verkligen var länge sedan jag bloggade, men jag har annat att göra.

Det är så att min låtsassyster, Linnea, kom på besök. Hon bor ju i stockholm så vi träffas inte så ofta :)

Hon kom i söndagskväll och jag kom hit vid 6 tiden på söndagen så, vi kom nästan samtidigt :)

Vi gjorde en massa kul saker, men det roligaste, enligt mig, var när vi spelade Fotbollsgolv igår kväll.

Jag vann inte, dock    Men vi gjorde det för att ha kul...... Faast, jag hade gärna vunnit :)

Nu har då Linnea åkt hem, hennes tåg gick nyss. Idag ska jag åka till pappa och det ska ju bli najs :)

På lördag ska jag på räkfest för alla mina grannar hos pappa, sedan på söndag blir det kalas för Ickim hos hans pappa.

(Nej, vi har inte samma pappa, men vi har samma mamma, men vi är som "riktiga" syskon och jag tänker inte ens på det.)


Nej, men nu ska jag väl dra :) Ses, mina små vännerr :)

Av Ida - 10 augusti 2012 09:27

God morgon alla fiskar :)

Hur har ni sovit? Själv har jag inte sovit sådär superbra. Jag tror att jag är lite nervös inför skolan som börjar om tio dagar   

Men det ska ändå bli spännande... Sjunde klass. Det ska bli superkul att gå i engelska klass ockschå   

Nu sitter jag i schoffan och tittar på Vänner, snart ska jag gå upp och byta om och göra mig klar. Schedan

vet jag inte vad jag ska göra.. Jag vill verkligen filma idag, men det är ju inget väder för det, just nu iallafall...

Igår hade det vart perfekt, men Lina vart inte hemma... Hon kanske är hemma idag, men jag är inte säker..


Ja, det var lite om min blivande dag. Nu till helgen:

Imorgon ska jag och pappa på kräftskiva hos min farmor och farfar. Vi kommer nog vara borta hela kvällen, så jag kommer inte blogga.

På söndag ska jag väl inte göra något speciellt, så om det är fint väder kanske vi kan filma.


Nä, nu ska jag göra mig klar och sluta 'tjocka' mig :)

Av Ida - 5 augusti 2012 20:51

I lördags hade vi släktträff hemma hos en av mina stora kusiner och det var superkul!

Men det var synd, för alla kusiner var inte där. Mina kusiner, Emil, Erik och Sofia och deras mamma kom inte, och en del andra.

Men vi hade det skoj ändå :)

Har egentligen inte mycket mer att säga om det, men det var kul :)

  Smajl and Aj Vill Be Happi! :D

Nej, men, idag har jag, mami, Ubbe-Pubbe och Ickim åkt till något som kallas HornBore Ting, vilket är typ Vikinga Dagarna och har hållt på hela helgen :)

Min storebror Andjeas och hans tjej Julija och deras lilla söta son, min brorson, Sam var där.

Haha, Sammen var ju så söt som viking ^.^

Det var super kooolt! Det är bara att googla så kommer det upp en massa bra bilder :)


Sedan vet jag inte vad som kommer hända i veckan, men jag Lisa, Lina, Simon och Jeppe ska ju börja med en film så..- Vänta nu, nu blev det fel. Idag ska jag ha smeknamn på alla i inlägget, så vi börjar om..:

Sedan vet jag inte vad som händer i veckan, men jag, Pappersråttan, Makamonia, Semme (Typiskt smeknamn på Simon? Ja, i gamla filmer iaf) och... Nåt kuligare än Jeppe..? Jesse? J-man? Nej... Jeppe får gå.

(Fråga inte om Pappersråttan och Makamonia, det bara blev så.)


Haha, men Lisa och/eller Lina, hör av er! Hoppas att ni inte blev sura för att jag inte följde med på stan som jag sa? För det känns lite som det... Men hittade ni ngn bra rekvesita?

Ring eller smsa!

Av Ida - 3 augusti 2012 20:28

On(Varning för en klagig... Ja, bitch, kanske ?)

Men är det bara jag som verkligen HATAR, främst fjortis tjejer, som skriver på facebook, twitter och deras bloggar när de blir dumpade? Det är liksom : Åh, gud, vi hade världens fight i typ... Ja, lika länge som jag sminkar mig, så typ, en halvtimma?!"

Alltså, det känns som om de kräver uppmärksamhet, men när man frågar vad som hände för man svaret "Lägg dig inte i!"

Och det är bara konstigt!


Jaja, men jag är ledsen för den dåliga uppdateringen! Men...:

I ONSDAGS: var jag, Lisa och Lina tillsammans och planerade en film vi hade tänkt att göra, så jag hann inte med någon bloggning!


I TORSDAGS: Var jag, Lisa och Lina på ett köpcentrum och köpte lite saker vi behövde till filmen. Sedan kom Lina på att vi kunde sova över, så det gjorde vi! Vi planerade hela kvällen, och sedan fick vi med Jesper och Simon, som ska börja i min nya klass och som gick i min gamla klass också, att vara med :)

Vilket var väldigt kul, för vi hade tänkt redan innan att vi ville att Simon skulle spela vampyr och det ville han   


IDAG: Jag gick h3m ganska tidigt från Lina och plan3n var att vi skulle gå n3r på stan och fika, m3n jag had3 int3 så myck3t lust och jag vill3 umgås m3d mamma nu när jag ändå är här. Jag träffar int3 h3nn3 så ofta nu förtid3n.

Så, leds3n Lisa och Lina, m3n jag vill3 väldigt gärna vara m3d mamma.


Haha, konstiga e'n

Presentation


Jag heter Ida och jag är 13 vårar gammal :)
Jag är väl
internet och följ mig gärna på dessa ställen:
Twitter: Belieberswe99
Tumblr:Likemydiary.tumblr.com

Min Önskelista!

1. Bertie Botts Every Flavour Beans (Från Harry Potter!)

2. Pengar

3. En Samsung Galaxy S3 (Men det är det enda jag önskar mig av pappa)

4. Justin Biebers nya bok Just Gettin' Started.

 

Kladdplack! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften? (Skriv dem gärna i gästboken)
 Ja, ett.
 Nej, och det har jag aldrig.
 Ja, och jag har flera stycken!
 Nej, men det brukar jag.

 

:)

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Are you from another country?

Tyck till!!

Tyck till om min blogg och dess utseende! Ge mig gärna tips om vad jag kan förbättra!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards