Hej.

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Ida - 22 juli 2012 17:53

I fredags fick jag superont i magen på höger sida. Vilket är var blindtarmen sitter.

Men vi bestämde att jag skulle sova på saken och se hur det kändes idag.

Och det var jättesvårt att somna! Jag kunde liksom inte ligga på högersidan som jag brukar göra för det gjorde så jhvla  ooooont! D:

Så igår kväll vid midnatt hade jag så ont att jag inte klarade det mera. Men eftersom att pappa jobbar jour så fick vi hämta mamma på vägen till Näl...

När vi kom dit var klockan kanske halv ett på natten. Jag hade ont, mådde illa och var väldigt trött och det såg ut som om jag hade rullat direkt ur sängen och gått in i en orkan.

Jag hade inget smink på mig, klockan var ett på natten, vad begär ni?! och mitt hår stod åt alla håll. Juste, på tal om mitt hår, en sak jag inte har nämnt: Jag har skaffat mig en sidecut! :D

    Denna bilden visar ganska bra hur det ser ut :) Jag är super nöjd och jag ångrar inte ett skit! Det kanske inte är så vackert när man sätter upp det i en tofs, men jaja :)


Tillbaka till magsmärtor:

Det tog inte så lång tid innan läkaren kom ut och sa: "Idaaa?" på ett väldigt tråkigt sätt.

När vi kom in gjorde hon lite checkar på mig, blodtryck, jag fick lämna urinprov och sedan skulle hon ta en........ SPRUTA! *Gallskrik*

Det gjorde ont och det var läskigt så mamma fick hålla mig i handen. Det hjälpte inte. Det gjorde så ont. Fast, mer ont i magen, men.. ehh.. Japp.

Men sedan fick jag gå ut i väntrummet igen och det var sååååå tråkigt!

Jag försökte sova och det gick väl sådär? Men vid halv 6 tiden vaknade jag och jag och pappa skulle precis gå ut och ta lite frisk luft när jag fick komma in till kirurgen.

Hon klämde på min mage och det gjorde skit ont! Sedan skulle jag ta tempen. Och inte på ett normalt sätt, utan, liksom.. I baken   Gross! Det värsta var att jag fick gå in på toa och göra det själv. Nuff' said.

Sedan fick vi sitta i det rummet. Länge, länge. Tillslut kom kirurgen in och sa att det antagligen inte var blindtarm, men att jag skulle få tabletter. Och sen gick hon. Och jag trodde ju att hon skulle skriva recept och sedan skriva ut mig, men vi satt i typ en timme tills det knackade på dörren och en grupp med unga , en aningen töntiga läkare in.

"Hej, Ida?"

"Ja?"

"Hur mårr duu nuh? Harr du onnt?"

"Njaaa. Lite granna, jag fick ju värktabletter förut, så.."

"Jahapp. Vi är dagspersonalen och vi ska ta över nu."

"Okej."

"Ja, säg till om något behövs."

Stel konversation?


Och här är något skumt om den första sköterskan: Det stod: "Irena" på hennes namn skylt, men den andra sköterskan kallade henne typ Marie..... Hmmm..?   

Presentation


Jag heter Ida och jag är 13 vårar gammal :)
Jag är väl
internet och följ mig gärna på dessa ställen:
Twitter: Belieberswe99
Tumblr:Likemydiary.tumblr.com

Min Önskelista!

1. Bertie Botts Every Flavour Beans (Från Harry Potter!)

2. Pengar

3. En Samsung Galaxy S3 (Men det är det enda jag önskar mig av pappa)

4. Justin Biebers nya bok Just Gettin' Started.

 

Kladdplack! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften? (Skriv dem gärna i gästboken)
 Ja, ett.
 Nej, och det har jag aldrig.
 Ja, och jag har flera stycken!
 Nej, men det brukar jag.

 

:)

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Are you from another country?

Tyck till!!

Tyck till om min blogg och dess utseende! Ge mig gärna tips om vad jag kan förbättra!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards