Hej.

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Ida - 16 april 2012 18:50

Äsch, ja gör det även fast ni inte vill! :'D


Jag satt i min säng och ** på
golvet nedanför mig. Jag hjälpte honom med matteläxan.

–     Ser du? Det är ju ganska enkelt! Jag tittade förundrat
på ***

–   Va? Hur menar du?

–   Jo, men där ökar det ju med tio, och där med tjugo! Där
med fyrtio!

–  Jag fattar inte sammanhanget! Han glodde på mig med
stora ögon.

-   Kan du inte göra talen åt mig istället?

Jag slog honom lätt i huvudet och
försökte låta lite arg, det gick inte så bra.

- Lägg av nu! Kör igång..


**  räknade vidare och
frågade mig aldrig om hjälp. Jag log ner i sängen med en bra bok.

Tillslut sa han

-      Jag är klar. Ska du rätta eller?

-      Näe.. Det orkar jag inte, vi kan väl se på en film
istället? Jag reste mig upp och ställde mig borta vid min bokhylla och kollade
ner på mina filmer.  När jag såg en film
som jag var nöjd med visade jag den och ** glodde på mig och rynkade näsan
av avsky.

-     Det där är en tjejfilm.. mumlade han

-     Tjejfilm?! Nej, det finns det inget som heter.. sa jag
och satte igång filmen.

*** gick med på att se på filmen och vi satt i min säng med
ryggarna lutande mot väggen.

Filmen handlade om två vänner och en av dem blev kär i den
andra. Den var egentligen ganska långtråkig.

Han kollade nog inte så mycket på filmen. Det gjorde
egentligen inte jag heller.

Jag tittade lite försiktigt på honom.. Gud vad söt han är..  Nej.. Vänta nu. Det är ***, din kompis..! Jag ruskade bort tanken och
fortsatte titta på filmen.

-    Denna filmen är nåt jag kan relatera till.. 

Vafan sa jag där?!

*** stirrade på mig med stora ögon
och harklade sig konstigt länge. Sedan sträckte han på sig och reste sig sakta.

-    Jag tror jag borde gå hem nu.. Han tittade inte ens på
mig när han tog sina saker och gick mot dörren.

-        Aa, okej… Men vi ses i skolan imorgon då

-        Mm.. Hejdå.. Mumlade han och gick ut ur lägenheten.

Han reagerade konstigt stort på
det. Men jag vet att det lät konstigt.. Usch.. Varför sa jag så?



Bra, dålig?? Bara så ni vet, *** står för killens namn. Är urkass på att komma på namn. Ge mej tips!

Resten av namnen är baserade på mina kompisar och lärare :)

Av Ida - 16 april 2012 07:47

Ja, det kanske inte känns så bra, men lovet måste ju ta slut nån gång  

Måndagar är nog den värsta skoldagen.. Allt är sååå segt!

Jaja, jag får väl tänka på att ja ska iväg till en kompis som heter Annika som fyller år i eftermiddag :D


Läxor, läxor, läxor.. Ja, jag vet faktiskt inte varför ja skrev det   

Presentation


Jag heter Ida och jag är 13 vårar gammal :)
Jag är väl
internet och följ mig gärna på dessa ställen:
Twitter: Belieberswe99
Tumblr:Likemydiary.tumblr.com

Min Önskelista!

1. Bertie Botts Every Flavour Beans (Från Harry Potter!)

2. Pengar

3. En Samsung Galaxy S3 (Men det är det enda jag önskar mig av pappa)

4. Justin Biebers nya bok Just Gettin' Started.

 

Kladdplack! :)

Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften? (Skriv dem gärna i gästboken)
 Ja, ett.
 Nej, och det har jag aldrig.
 Ja, och jag har flera stycken!
 Nej, men det brukar jag.

 

:)

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Are you from another country?

Tyck till!!

Tyck till om min blogg och dess utseende! Ge mig gärna tips om vad jag kan förbättra!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards